Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

El Gremi assessora per a la nova normalitat: Montse Ruiz i Bibiana Becerra

Montse Ruíz, responsable del Departament de Formació del Gremi de Flequers de la Província de Barcelona, i Bibiana Becerra, visual merchandiser, assessora i formadora del Gremi, incideixen en la importància del vessant digital i cuidar un marxandatge adaptat a les noves circumstàncies.

 

El repte digital

“Més enllà que la Covid ha reforçat la demanda d’un producte artesà, saludable i proper, les necessitats formatives dels flequers no han canviat gaire amb la pandèmia en el que toca a tècniques d’elaboració de productes. Però, amb relació a aspectes com la higiene alimentària o la digitalització, sí que hi ha una necessitat d’adaptació ràpida”, analitza la responsable del Departament de Formació del Gremi de Flequers de la Província de Barcelona, Montse Ruiz.

“Hem detectat una forta urgència de transformació digital en les empreses flequeres, que han de poder utilitzar les eines digitals al seu abast per posicionar el seu producte i potenciar-ne el consum: les plataformes de comerç electrònic, les xarxes socials, la web corporativa, la presència a Internet, elaboració de cartelleria pròpia, comunicació publicitària, edició de vídeos, màrqueting digital…” enumera. En aquest sentit, “hem desenvolupat un projecte de suport digital per ajudar a les empreses flequeres a adaptar-se a les noves tecnologies que ve acompanyada d’una oferta formativa específica”, explica.

“Al mateix temps, hem aprofitat per impulsar projectes online, com ara unes vídeoreceptes prèmium per assolir l’excel·lència en diverses elaboracions”, recorda.

Una fleca amb valors humans

Més enllà del producte en si, és clar que la pandèmia ha portat molts canvis en els hàbits de compra. I els hem de tenir molt en compte a l’hora d’intentar optimitzar les vendes mitjançant tècniques de marxandatge a la botiga.
«En reduir els aforaments, intentant minimitzar el temps d’espera del consumidor, la publicitat i la implantació de producte ja no són premissa principal per les vendes. El client ha canviat el seu hàbit de compra i ha transformat una experiència en practicitat. El temps que passa a l’interior de l’establiment s’ha reduït a la compra prevista, sense donar l’oportunitat a la impulsivitat», indica Bibiana Becerra, visual merchandiser assessora i formadora de l’Escola de Flequers Andreu Llargués. En aquest context, en la seva opinió, «el flequer ha d’intentar utilitzar les eines de marxandatge visual per tal que el client gairebé no tingui temps de pensar en el que necessita, sinó provocar un impacte de desig d’allò que veu tan apetitós».
Així les coses, Becerra recomana «paciència: el canvi de consum ja l’estem experimentant i els valors humans són els que prevalen. El bon tracte i el coneixement del producte són les principals eines que valora el client», subratlla. De cara al futur, recomana els forners «oferir solucions diferenciant-nos de la resta de fleques. No serveix només treballar les campanyes puntuals, ja que les reunions familiars i d’amics són escasses. Hem de treballar en la prescripció del professional forner cap a l’alimentació saludable, i jugar amb la imatge de la tradició», indica.

Noticies relacionades

Amb el suport de: