Yohan Ferrant, director de l’Escola de Flequers Andreu Llargués, ens parla sobre la importància de la diferenciació a l’oferta.
La pandèmia ha accelerat i encetat transformacions profundes en àmbits com la manera de treballar, el producte, la botiga, el màrqueting, la venda, la formació, la digitalització, la tecnologia o el marc jurídic, fiscal i laboral. Per orientar els flequers amb tots aquests canvis, una sèrie de reconeguts especialistes i assessors vinculats al Gremi ens ofereixen consells pràctics pels diferents vessants del negoci. Comencem amb Yohan Ferrant, director de l’Escola de Flequers Andreu Llargués, qui ens parla sobre la importància de la diferenciació a l’oferta.
“Tots recordarem que, durant el confinament, va haver-hi un moment que es va posar de moda fer el pa a casa. Va haver-hi un veritable ‘boom’ de la venda de farina i llevat per al consum al detall. Doncs, bé, crec que molta gent es va assabentar de la dificultat que comporta fer un pa de qualitat. Així que aquest fenomen ha beneficiat la fleca artesana, perquè ha fet a molta gent aprendre a valorar un bon pa”, reflexiona Yohan Ferrant, director de l’Escola de Flequers Andreu Llargués.
“Amb els restaurants sotmesos a fortes restriccions i la gent cada vegada més preocupada de cuidar-se en l’àmbit nutricional, la fleca té un camp obert en l’àmbit de l’snacking, els plats preparats i els entrepans”, destaca l’expert. “Podem oferir un producte de gran qualitat a un preu adequat a molta gent que segueix anant a treballar i que apreciarà molt un producte sa i casolà. Cal recordar que Espanya és el país del món que més àpats consumeix fora de casa, així que el flequer ha de començar a formar-se, no només en fer pans de massa mare, sinó també per orientar-se cap a l’snacking sa”, assenyala.
“És per això que a l’Escola oferim força formació en aquesta línia, amb dos o tres tallers l’any, a més de fer tota una setmana dedicada al salat dins la programació del Màster en Fleca Artesana d’Excel·lència”, indica. “És un camp que té molta transcendència i que es pot cobrir amb elaboracions de qualitat que els clients apreciaran molt, com ara ‘quiches’ o ‘pithiviers’.
Centrant-se en l’àmbit formatiu, el director de l’Escola assegura que “el moment és ara. Quan passi tot això, hi quedaran dempeus dos tipus d’empreses: les industrials i les que facin les coses molt bé; les que mantinguin un concepte poc clar, no sobreviuran. Per això, ens hem de formar en snacking, brioixeria, pans nutricionals… De fet, comencem a tenir molts pastissers interessats a fer pa o brioixeria. Perquè, en temps de guerra, la fleca no atura”, conclou.