Search
Close this search box.

El Gremi i Alimentaria+Hostelco reforcen la seva aliança

L’acord reforça el lideratge de la fleca artesana en una edició que doblarà  espai i expositors.

Alimentaria + Hostelco torna a demostrar el seu compromís amb el sector de la fleca artesana. L’organització i el Gremi de Flequers de la Província de Barcelona han anunciat la renovació i el reforç de la seva col·laboració per a l’edició de 2026. 

Aquest acord s’ha oficialitzat el 8 de setembre a les oficines de Fira Barcelona, en un acte que ha comptat amb representants de totes dues parts. Per part del Gremi hi ha assistit la presidenta, Mònica Gregori, i el secretari general, Carles Cotonat, mentre que en representació de Fira hi ha participat Anna Canal, directora d’Alimentaria, i Céline Perez, directora d’esdeveniments d’Alimentaria Exhibitions.

Aquesta aliança consolida la presència del gremi dins del sector Coffee, Bakery & Pastry (CB&P), un dels grans protagonistes de la fira, que el 2026 ocuparà la totalitat del pavelló 7 del recinte Gran Via de Fira de Barcelona —més de 5.500 m² dedicats al cafè, la fleca i la pastisseria— i doblarà l’espai respecte a la seva estrena el 2024. Amb més de 170 empreses confirmades, CB&P es consolida com la gran plataforma de referència per als professionals d’aquests oficis i per a tota la cadena de valor vinculada al consum dins i fora de la llar.

Èxit i creixement

En la passada edició, celebrada el 2024, el Gremi va tenir un paper destacat en el llançament del nou espai, va actuar com a prescriptor de la fleca artesana i el va dinamitzar amb un programa complet d’activitats i un estand informatiu. Tallers, demostracions en directe i conferències van permetre transmetre els valors de la fleca i posar en relleu la seva capacitat d’innovació i adaptació. La bona acollida del públic i dels expositors va convertir aquest pavelló en un dels pols d’atracció de la fira.

L’aposta per ampliar el pavelló Coffee, Bakery & Pastry respon a l’auge del model bakery & coffee, que a Espanya ja suma més de 3.500 establiments gestionats per 150 operadors i creix a un ritme superior al 3 % anual. Una tendència que reflecteix uns consumidors cada vegada més atents a l’experiència de compra i al valor afegit dels productes artesans, saludables i sostenibles.

El saló també incrementa el seu caràcter internacional: el 40 % de les empreses participants provenen de fora de l’Estat i presentaran novetats en productes, equipaments i serveis. Entre els expositors ja confirmats destaquen noms de prestigi com Bongard i Farinera Coromina, i l’organització ha previst la presència de més de setanta compradors estratègics procedents d’Europa i Llatinoamèrica.

Un compromís renovat

Ara, amb aquest nou acord, el Gremi dobla la seva implicació i es consolida com a aliat estratègic del projecte. La seva participació inclourà activitats que posaran en relleu tant la tradició com la modernitat de l’ofici, amb l’objectiu d’impulsar i promocionar la cultura del pa davant d’un públic nacional i internacional. Alhora, es reforça la imatge de Barcelona i Catalunya com a territori amb una llarga i reconeguda tradició flequera.

Amb aquesta aliança, Alimentaria + Hostelco i el Gremi de Flequers de la Província de Barcelona sumen esforços per projectar la fleca artesana cap al futur i reafirmar el seu paper com a referent indiscutible en l’àmbit internacional.

Noticies relacionades

Amb el suport de: