Search
Close this search box.

La presència en línia, més important que mai

En un temps de canvi com el d’avui dia, la comunicació i el màrqueting digital són elements clau per a qualsevol negoci. Però, com pot transformar una bona estratègia la teva fleca?

En un món cada vegada més digitalitzat, és gairebé una obligació conèixer i aprofitar les eines digitals que tenim a l’abast per potenciar les vendes. Actualment, el 87 % dels consumidors busca productes i serveis en línia, però, com podem aprofitar aquest mercat al nostre forn? La resposta és senzilla: estratègies de màrqueting digital.

Si bé és cert que en el nostre negoci és molt fàcil convèncer el client a través del nostre aparador, hem de fer un pas més enllà de “sobreviure” per avançar en aquesta nova era.

Les dades no menteixen: un estudi recent revela que el 75 % dels consumidors admeten que les interaccions digitals influeixen en les seves decisions de compra. I no sols d’objectes materials, sinó també en l’oci i l’alimentació. Aquí és on entra en joc el màrqueting digital, una eina poderosa per arribar a un públic més ampli i construir una marca forta.

Màrqueting digital, clau per al nostre posicionament

Avui dia, tenir presència a Internet és clau per a qualsevol negoci, sobretot per a fleques, cafeteries, restaurants, bars i altres negocis d’hostaleria en els quals la competència cada vegada és més feroç. Per això, us proposem seguir aquests quatre passos per entrar en el món digital.

1. Crear un perfil a Google My Business

Una manera efectiva de tenir un avantatge sobre els teus competidors és utilitzar Google My Business, un servei gratuït que, a més de donar informació sobre la teva fleca, té la capacitat de generar interaccions amb els teus clients.

Google My Business es considera el directori de negocis més complet i accessible que existeix a la xarxa. Té dos objectius clars: ajudar les empreses a augmentar la seva visibilitat en línia i ajudar els consumidors a trobar els productes i serveis que busquen en una determinada àrea geogràfica.

Aquest servei ofereix una fitxa del teu negoci, perquè, quan algú busqui una informació que hi té relació, mostri la teva fitxa amb dades clau, com el nom del forn, l’adreça, els telèfons de contacte, l’adreça web, i diferents fotos i ressenyes. Recorda que el 80 % dels consumidors busca a Internet abans de comprar un producte o visitar un local. Per tant, aparèixer a Google et farà guanyar clients.

2. Gestionar les ressenyes correctament

Gràcies a Google My Business, també tenim ressenyes en línia, la moneda digital de la reputació.

En l’era digital, les ressenyes en línia es consideren com el “boca a boca” modern, donat el seu abast global i el seu impacte durador. Les ressenyes en línia tenen un abast significativament més ampli, ja que estan disponibles per a un públic global, i, a diferència del boca a boca, queden registrades de manera permanent. A més, ofereixen una varietat d’opinions i perspectives i permeten al consumidor tenir una visió més completa i equilibrada.

Les ressenyes en línia tenen un impacte significatiu en la presa de decisions de compra, especialment quan hi ha una acumulació d’opinions positives o negatives. Molts consumidors confien en aquestes ressenyes abans de comprometre’s amb un producte o servei. Per això, és molt important que, com a negoci, incentivis els clients satisfets perquè deixin ressenyes positives. Això t’ajudarà a construir una imatge de confiança i qualitat.

3. Un web ben dissenyat

Si bé és cert que en aquest sector no estem acostumats a veure pàgines web, haurien de ser la base de la nostra comunicació. Amb un lloc en línia, sota el nostre domini, podrem mostrar informació clau sobre el forn, com ara la ubicació, els horaris i els productes.

Segons aquest 80 % de consumidors que ho busca tot a Internet, la nostra pàgina pot ser la primera porta d’entrada a la nostra fleca, on el client veurà si tenim el producte que busca. És molt important assegurar-se que el lloc web sigui accessible i fàcil d’usar des de dispositius mòbils, el principal mètode de cerca.

4. Xarxes socials, un món infinit

Les xarxes socials poden convertir-se en el teu aliat perfecte per a presentar els teus productes i crear una connexió amb la teva audiència actual i futura. La creació de perfils relacionats en plataformes com Instagram, Facebook i Tik Tok és clau en aquest món digitalitzat.

La màgia de les xarxes socials és la capacitat de contar històries visuals irresistibles. Compartir imatges i vídeos captivadors dels teus productes apetitosos és la clau per a obrir les portes del forn al món digital. Cada foto ha de ser un aparador virtual que destaqui la frescor, la textura i la diversitat de cada peça del teu obrador. Cada publicació que facis, atraurà les mirades i despertarà l’apetit de la teva audiència.

Evidentment, és el millor aparador—per darrere del teu aparador físic— per compartir les ofertes especials i els descomptes exclusius. Anunciar les teves promocions és com convidar els seguidors a una festa especial i amb això es crea una sensació de pertinença i exclusivitat. A més, et permet tenir una interacció directa amb el teu públic, i respondre comentaris i missatges enforteix els llaços virtuals, ja que mostres que cada opinió importa i es valora.

Vendre el producte a través de la pantalla

No hi ha millor manera de connectar amb els amants del pa que compartir les històries darrere de cada creació. Compartir moments a l’obrador, presentar els forners, narrar el procés d’elaboració o compartir receptes exclusives, són algunes de les possibilitats que ofereixen les xarxes socials i que mostren una capa d’autenticitat i proximitat. Cada publicació es converteix en un relat que va més enllà de l’aspecte visual i transmet la passió i la dedicació que hi ha darrere de cada croissant, baguet o pa de pagès.

Una altra manera de conquistar la teva audiència és demanar als seguidors que comparteixin fotos amb els productes. Això t’aportarà un flux constant de contingut generat per l’usuari i amplia l’abast del teu forn a través de les xarxes socials.

En els últims anys ha crescut la figura de l’influencer, una persona que, ‘amb les seves recomanacions, pot fer ressonar el teu negoci a la xarxa, i augmentar-ne la visibilitat i la credibilitat. La seva col·laboració, en funció del seu perfil, pot tenir conseqüències molt significatives en els teus nombres de vendes.

També pots fer servir els teus perfils per destacar testimoniatges de clients satisfets. Mostrar gratitud per cada opinió positiva construeix la teva reputació. D’aquesta manera, mostres les teves ressenyes directament a una audiència que d’una altra manera no arribaria a llegir-ho.

En definitiva, les xarxes socials, així com les estratègies de màrqueting, si estan ben gestionades, es converteixen en una eina molt útil per promoure i fer créixer un negoci.

Noticies relacionades

Amb el suport de: