Search
Close this search box.

El Gremi: un model de digitalització de pimes de ‘revista’

Montse Ruiz explica a la revista del ‘Consorci per a la Formació Contínua’ el programa de digitalització de micro pimes del Gremi.

La revista ‘Informa’t’, dedicada a la Formació Professional per a l’Ocupació i editada pel ‘Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya’, s’ha fet ressò de l’èxit del programa de digitalització per a microempreses del Gremi de Flequers de la Província de Barcelona i l’Escola de Flequers Andreu Llargués. Així, ha publicat una entrevista a Montse Ruiz, responsable del Departament de Formació del Gremi, en la que explica en què consisteix aquest projecte i els seus detalls.

Llicenciada en Sociologia per la UAB i amb més de 20 anys d’experiència en el camp de l’ocupació i la formació, Ruiz té entre les seves tasques de responsabilitat l’impuls i gestió de diferents projectes de formació i ocupació del sector flequer.

El món ha canviat

“La pandèmia ha deixat clar que el món tal com el coneixíem s’ha acabat, ha caducat”, reflexiona Ruiz. “Hem vist com les formes de vendre han patit una bolcada, intensificant i accelerant fins a l’inimaginable les tendències d’adaptació tecnològica que ja es preveien. Els grans magatzems, hipermercats i cadenes han hagut de canviar i adaptar-se, el nostre sector també”, apunta.

“El camí per aquest canvi és la digitalització, una eina que juntament amb la professionalitat de l’obrador i l’establiment, permet treballar millor, vendre més, comunicar més lluny i donar visibilitat al negoci i a l’ofici de forner-pastisser”, assegura.

En aquest context, “el sector de la fleca i la pastisseria requereix professionals especialitzats, coneixedors de l’ofici, ben formats, però també amb capacitats que els permetin adaptar-se als canvis d’hàbits de consum i a la transformació digital a la qual està sotmesa la societat”.

Artesania digitalitzada

Sigui com sigui, “la digitalització no és incompatible amb el nostre ofici, molt manual i artesanal; les noves tecnologies tenen un impacte molt gran en la forma de vendre i de relacionar-se amb el client. El nostre comerç s’haurà d’adaptar a la transformació digital, la qual cosa suposa un gran repte per a la major part dels comerciants. És evident que l’artesania i el treball manual són trets que identifiquen i defineixen el comerç de proximitat i la qualitat del producte, però tot el comerç ha de saber adaptar-se a qualsevol canvi o transformació en la manera de vendre, distribuir o comunicar-se amb el client, per petit que pugui ser”, defensa.

Aquest projecte dóna resposta a aquestes necessitats de les empreses del sector per adaptar-se a la realitat post COVID-19 en tres eixos. D’una banda, incidint en la transformació digital del nostre sector per l’adaptació a l’entorn econòmic i social actual. Segon, impulsant la utilització cada vegada més habitual del comerç electrònic i de les plataformes digitals per interactuar amb els consumidors i conèixer les seves preferències així com l’adaptació als nous hàbits de compra que els exigeix ser innovadors i a on es fa necessari el màrqueting digital. I, tercer, fent front al nou repte del comerç del sector flequer davant la situació actual originada per la pandèmia de la Covid-19, que implica canvis tant en l’àmbit organitzatiu com higiènic-sanitari, entre d’altres”, assenyala.

Noticies relacionades

Amb el suport de: