Per segon any consecutiu el Gremi de Flequers i Pastissers de València, en col·laboració amb la Diputació de València, pretén posar en relleu aquest producte tan tradicional i típic de la zona de la Mediterrània.
Un any més, tornarem a celebrar la nit de Sant Joan amb restriccions. És a dir, no podrem fer grans concentracions a la platja ni encendre fogueres a la platja, tampoc ballar a les places amb les típiques orquestres… És a dir, de nou, serà una festivitat atípica. Però, el Gremi de Flequers i Pastissers de València, en col·laboració amb la Diputació de València, no vol que la festivitat de Sant Joan passi desapercebuda i per això recupera per segon any consecutiu una tradició que, sens dubte, temptarà i atraurà l’esperit festiu dels valencians: les coques de Sant Joan. Tal com ha reivindicat, Juan José Rausell, president d’aquest Gremi: “la gastronomia té un pes molt important en qualsevol festivitat”.
Durant els pròxims dies, els forns i pastisseries de barri de la ciutat oferiran als seus clients diferents varietats de les coques de Sant Joan, dolces i salades, reivindicant així el seu caràcter més artesanal i posant en valor aquest producte tradicional típic de la zona de la Mediterrània.
Objectiu: recuperar un producte tradicional i artesanal
Per aquest motiu, l’esmentat Gremi ha realitzat una campanya de comunicació interna per incentivar l’elaboració d’aquest producte artesanal. En aquest sentit, com ja vam informar el passat 17 de maig, van organitzar una demostració i degustació de coques de Sant Joan i coques de Recapte per a tot el sector, amb demostracions a càrrec de Salva Pla (Pastisseria Monpla), Juanjo Rausell (president del Gremi i propietari de La Tahona del Abuelo), Vicente Sancho (Forn Pa i Dolços), Enric Canet (Forn San Pablo), Cristóbal Esteve (Forn Pastisseria Honduras) i Javier Lluna.
A més, per consolidar les coques de Sant Joan com a producte típic per a aquesta festa, i incentivar el consum de productes artesans a totes les fleques i pastisseries, des del Gremi de València van llançar una campanya de promoció i comunicació a través de la ràdio, premsa, autobusos, pantalles leds, cartelleria i xarxes socials.
D’aquesta manera l’entitat busca aconseguir que el producte artesà, de la mà de les coques de Sant Joan, comparteixi protagonisme amb l’aigua de la mar i el foc de les fogueres. Segons ha comentat el mateix president del Gremi: “esperem que aquest any la resposta sigui, almenys, tan bona com la rebuda l’any passat entre els nostres clients. Hi havia molt interès per conèixer aquestes elaboracions artesanes i van ser molts els que van comprar les coques de Sant Joan, tant dolces com salades. Esperem que, ben aviat, es converteixin en el producte estrella de la nit de Sant Joan”.