Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

El Gremi assessora per a la nova normalitat: Carles Cotonat

El secretari general del Gremi de Flequers de la Província de Barcelona incideix en la importància de tenir cura del vessant empresarial del negoci flequer, ara més que mai.

 

A més de cuidar el producte, com ens recomanaven Yohan Ferrant, director de l’Escola de Flequers Andreu Llargués, i la sotsdirectora del centre, Mari Cruz Barón, així com no oblidar la formació o les estratègies de venda, les fleques tenen una dimensió empresarial que cal no perdre de vista, especialment en aquest context. Així, recorda Carles Cotonat, secretari general del Gremi de Flequers de la Província de Barcelona, àmbits com el jurídic, el fiscal i el mercantil també requereixen una atenció especial. Des del començament de la pandèmia, “s’han dictat moltes normes, la majoria temporals, per fer front als efectes de la pandèmia, com ara els ERTO en l’àmbit laboral, la normativa en matèria d’arrendament de locals de negocis, les restriccions d’aforaments i limitacions horàries i els ajornaments d’impostos”, enumera i explica Cotonat. Secretari General del Gremi de Flequers de la Província de Barcelona

“Evidentment el que més va afectar han estat totes les restriccions d’aforaments i les limitacions horàries, tot i que, per sort, pel sec tor de la fleca, com a establiments comercials d’alimentació, aquestes restriccions ens han afectat menys. Una altra cosa és la degustació, que sí que s’ha vist molt castigada. O els confinaments perimetrals que, per determinats territoris, estan sent molt perjudicials”, assenyala.

Sigui com sigui, recalca la importància de tenir un bon equip d’assessors. A banda de la Covid, “la normativa cada cop és més complexa i dinàmica. A més, la superposició administrativa que tenim, estatal, autonòmica i local, fa impossible que algú que no s’hi dediqui pugui estar al dia de totes les normes que afecten el seu negoci”, argumenta.

“Malauradament, crec que aquesta disbauxa normativa continuarà”, vaticina. “De fet, ja fa molts anys que veníem per aquest camí. Les administracions sembla que li han agafat el gust a regular-ho tot. Cada cop hi haurà més normes i, el que és pitjor, cada cop seran més canviants. Abans, per exemple, podies fer una planificació fiscal a llarg termini, ara és més difícil, ja que tot està en permanent qüestiona ment. Un altre aspecte preocupant són les sancions, els imports de les quals cada cop són més elevats”, destaca.

Dit això, “un dels objectius del Gremi és que els flequers puguin dedicar el 100% del seu temps a fer allò que és vital pel creixement de la seva empresa: fer un bon producte, satisfer els seus clients i gestionar bé el seu negoci. I fer-ho sempre amb la plena confiança que els temes legals estan en mans d’un equip d’experts que coneixen les normes”, indica.

“Això no obstant, crec que és important que els flequers, com a empresaris que són, no descuidin la seva formació empresarial. No es tracta de ser uns experts però sí de tenir uns coneixents bàsics en matèria financera, comptable, costos, conveni col·lectiu, etc. No es tracta tan sols de saber fer un bon producte”.

“Hi ha empreses que han hagut de plegar per una mala política financera o per una gestió administrativa molt dolenta”, adverteix. En aquest punt, destaca que el Gremi “ofereix cursos de formació en gestió empresarial, de control i gestió de costos o direcció estratègica de pimes”, a més de “tenir experts en tots els àmbits del dret que estan donant suport als nostres agremiats en totes aquestes matèries”.

Noticies relacionades