El Gremi de Flequers de la Província de Barcelona comença l’any amb una renovada empenta a un dels àmbits més importants de la seva activitat: la comunicació. Així, incorpora a partir de 2023 profunds canvis en la revista NEWSPA i els seus perfils de xarxes socials, a més d’incorporar un nou newsletter unificat.
Els principals objectius d’aquesta nova etapa són, principalment, donar la informació actual i d’interès, al moment, gràcies al portal online, les xarxes i els newsletters. Amb aquesta nova etapa, el Gremi busca ampliar la seva base i posicionar-se com a eix vertebrador entre flequers, proveïdors i subministradors, consumidors, administracions, i en general amb totes aquelles persones, empreses i entitats interessades en el món del pa i la pastisseria.
Renovació de Newspa
En primer lloc, el Gremi ha decidit renovar la revista NEWSPA, després d’anys amb el mateix disseny i tipus de continguts. L’objectiu és posicionar aquesta publicació com la revista de referència de la fleca, i alhora un mitjà de comunicació de divulgació de la cultura del pa destinada a professionals i consumidors. Newspa continuarà sent la revista del Gremi de Flequers de la Província de Barcelona, però ampliarà el seu ventall de continguts per donar cobertura a la fleca catalana.
Aquest canvi ve acompanyat amb una renovació del NEWSPA.CAT, el portal online de notícies del Gremi, què passarà a acollir continguts de l’actualitat del Gremi i del sector en general. Així, doncs, el portal passarà a ser l’eina de comunicació immediata i d’actualitat del Gremi, on estareu informats, dia a dia, de tota l’activitat que realitza el Gremi i de l’actualitat que afecta el sector del pa i la pastisseria.
Quant a la revista impresa, es dedicarà a l’anàlisi reposada dels assumptes d’interès del sector. D’aquesta manera, s’incorporen nous continguts i categories per tal de complir amb el seu objectiu: ser la revista de referència de la fleca catalana i divulgar la cultura del pa. Així, aprofundirà en més temes generals i particulars del sector amb articles de divulgació de la cultura del pa, tècnica del pa per professionals, entrevistes a professionals forners o personalitats relacionades amb la fleca. A més a més, la revista física passa de tenir sis números a l’any i ser bimensual, a ser trimestral (quatre a l’any), i a tenir una mitjana de 60 pàgines.
Xarxes i newsletter
D’altra banda, el Gremi ha recuperat els seus canals a les xarxes socials (Facebook i Instagram), tot plegat amb una nova imatge, actualitzada i immediata pels seus seguidors. Així, es crea contingut diari a través de posts, reels i històries als diferents canals del Gremi i la Baking School Barcelona Sabadell, que gràcies als canvis aplicats ha crescut exponencialment. Tanmateix, les xarxes socials i newspa.cat permeten el Gremi i l’Escola compartir vídeos a IG, FB i Youtube que expliquen la seva activitat i la fan encara més atractiva.
Per acabar, el Gremi compta amb un nou format de newsletter unificat. Tota la informació de NEWSPA i del Gremi arriba ara als subscriptors en dos newsletters mensuals. El propòsit és que els agremiats rebin la informació de manera immediata i actualitzada. És per això que tots els temes que requereixen una comunicació ràpida, s’envien a través de newsletters i les xarxes socials per tal que els agremiats estiguin al dia de l’activitat del Gremi en tot moment.
“La immediatesa i el factor visual caracteritzen la comunicació en l’actualitat. Això és del que ens estem apropiant. L’agremiat vol estar informat al moment que surt una nova legislació o hi ha canvis en l’actual. Mantenim oberts els canals de comunicació que teníem fins ara, però també ho complementem amb newspa.cat, les circulars digitals enviades al seu correu i el que més reclama, principalment, la joventut: les xarxes socials. Aquests són els nostres principals canals quan volem compartir qualsevol cosa amb el nostre públic. Fins ara era a través de circulars i havíem d’esperar a la següent revista per publicar-ho. Per tant, el que guanyem és l’actualitat quan toca, i l’anàlisi posterior en la revista, perquè volem obrir-nos al sector, sense deixar de banda les nostres arrels: els agremiats”, analitza la responsable de comunicació del Gremi, Catalina Gil.