El passat 11 de maig, el Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública va publicar en el BOE l’Ordre TDF/435/2024 per la qual es modifica l’Ordre ETD/1498/2021 en la qual es van aprovar les bases de reguladores de concessió d’ajuts de digitalització a Pi-
mes, també anomenat “Programa Kit Digital”.
En aquesta modificació s’amplien les tipologies d’empreses beneficiàries, la quantia de l’ajut per a les empreses del segment III i les categories de solucions de digitalització.
Què és el Kit Digital?
Kit Digital dona suport a la transformació digital de Pimes, microempreses i autònoms dotant-los d’eines de màrqueting digital per a accedir a nous mercats i acompanyant-los en l’adopció de solucions digitals que desenvolupin tot el seu potencial. Les empreses que accedeixin a aquest programa rebran un bo digital amb la quantia econòmica que disposaran per a utilitzar en una o diverses solucions digitals.
Els agents digitalitzadors aportaran les solucions i els serveis tecnològics que necessiten les pimes i els autò- noms beneficiaris per a avançar en la digitalització dels seus negocis.
Principals novetats
1.S’estableixen dos nous segments de beneficiaris:
•Segment IV: empreses d’entre 50 i 99 treballadors.
•Segment V: empreses d’entre 100 i 249 treballadors.
Les sol·licituds es podran tramitar un cop es publiqui la convocatòria corresponent, està previst que sigui a l’últim trimestre de 2024.
2.Ampliació ajuts per als beneficiaris del segment III: autònoms i microempreses entre 0 i 2 treballadors:
•S’amplia l’import de 2.000 euros a 3.000 euros.
•Aquest augment tindrà caràcter retroactiu, les empreses que ja han estat beneficiàries podran sol·licitar l’ampliació de 1.000 euros, inclús si han consumit el bo digital, garantint així, els principis d’igualtat de tracte, no discriminació i transparència.
•La petició de l’ajut amb la nova quantitat podrà realitzar-se una vegada obrin el formulari de sol·licitud durant el mes de juny.
3.S’inclouen noves categories de solució de digitalització, passant de 10 a 17 categories. Podeu consultar-les a la web oficial del Kit Digital.
Nova categoria de solució

La categoria de “Lloc de treball segur” inclou un dispositiu hardware (portàtil o ordinador de taula) que ha de complir uns requisits mínims (emmagatzematge, processador, memòria RAM, sistema operatiu, entre d’altres), juntament amb una llicència de ciberseguretat.
L’Agent digitalitzador donarà suport i atenció des de l’entrega de l’ordinador, fins que passin els 12 mesos de manteniment de la categoria.
Un cop finalitzats els 12 mesos de servei, el beneficiari podrà adquirir el hardware, serà una decisió opcional per al beneficiari, però obligatòria per l’Agent digitalitzador.
Com a màxim, l’import del valor de la compra serà del 15% de l’import de l’acord signat amb l’agent digitalitzador.
Aquells beneficiaris que optin per la formalització d’acords per la categoria de “Lloc de treball segur”, hauran de tenir validat un o més acords de prestació de solució de digitalització per qualsevol altra categoria.
Si esteu interessats en demanar aquest ajut o desitgeu ampliar la informació, contacteu amb la Sra. Vanessa Molina, del Departament de secretaria d’aquest Gremi, per mail a v.molina@gremipa.com ó per telèfon al 93 487 18 18.