El Gremi i la Federació Catalana d’Associacions de Gremis de Flequers impulsen iniciatives per promocionar les coques típiques d’aquesta diada.
La diada de Sant Joan és una de les festivitats més tradicionals i populars a Catalunya. Cadascú la viu a la seva manera, amb trobades veïnals, familiars o d’amistats per sopar, ballant i encenent fogueres… Però hi ha un producte típic que, durant la revetlla, mai pot faltar a les taules catalanes: les coques de Sant Joan.
Un any més, amb motiu de la celebració d’aquesta diada, el Gremi de Flequers de la Província de Barcelona i la Federació Catalana d’Associacions de Gremi de Flequers han posat en marxa una campanya per tal de promocionar les coques típiques d’aquesta festivitat.
En primer lloc, per promoure aquesta especialitat, el Gremi ha editat un cartell que les fleques agremiades poden lluir als seus establiments i als seus perfils de xarxes socials per promocionar les seves coques. Així mateix, també s’ha contractat una ambiciosa campanya radiofònica, a càrrec de la Federació Catalana, per posar en relleu les coques de Sant Joan artesanals. Així, durant els dies anteriors a la revetlla, la cadena de ràdio RAC1 emetrà 54 falques publicitàries als seus programes més seguits, com ara El món a RAC1 (tres falques diàries), La competència (una falca diària), Vostè primer (una falca diària), Versió RAC1 (una falca diària) i Via lliure (sis falques diàries).
Com cada any, l’anunci radiofònic animaa a apostar per un producte de proximitat i de qualitat, i recomana als consumidors que comprin les seves coques de Sant Joan preferides, ja siguin de crema, fruita o de llardons, a la seva fleca de confiança. L’anunci incideix que aquesta és la millor manera de compartir amb la família i amb les amistats la màgia d’aquesta tradició.