Les ofertes gastronòmiques cada vegada més formen part dels supermercats, cafeteries i fleques. Els menjars ràpids estan a l’ordre del dia. Per satisfer les demandes dels clients en aquesta competició, cada vegada hi ha més actors que competeixen entre si. En aquest article, Manel Cortés, director tècnic de Newspa i expert en fleca, analitza les tendències del sector.
En aquesta creixent competència, hi ha actors que van porta a porta com Deliveroo o Foodora que et porten les pizzes, les amanides, les hamburgueses, fins i tot gelats, a casa. L’anomenat “mercat fora de casa” és el segon canal de vendes més important per a la indústria alimentària en molts dels països de la Unió Europea. Tanmateix, segons les recerques de les tendències de mercat, els últims anys han disminuït les compres en els supermercats. Segons el Wall Street Journal”, els estatunidencs d’entre 23 i 40 anys gasten menys diners al supermercat. En concret, la mitjana en despeses de supermercat és d’uns 429 dòlars estatunidencs.
Aquestes tendències ens indiquen que hi ha noves oportunitats per aquells que sàpiguen adaptar-se. Perquè els clients tenen cada vegada més oportunitats de satisfer-se de manera ràpida i deliciosa, i els mercats i els conceptes es fusionen cada vegada més.
Els clients en l’hostaleria continuen creixent a un ritme superior al 2%, sobretot en menjar ràpid, bars i cafeteries. Destaca el bon acompliment les botigues on es prepara menjar per a portar. La restauració organitzada va créixer a un ritme del 13% en 2019, per sobre del conjunt del sector (+2,1% i unes vendes de 36.763 milions d’euros).