El president del Gremi de Flequers de la Província de Barcelona, Andreu Llargués, i el secretari general, Carles Cotonat, han assistit com a convidats a la presentació del Pla d’Acció del Comerç, l’Artesania i la Moda 2022-2025, presentat pel conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió.
En un acte celebrat al Recinte Modernista de Sant Pau, Torrent i els representats del Gremi van estar acompanyats, entre d’altres, pel secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos Maduell; el director general de Comerç, Jordi Torrades Aladren, i la directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), Agnès Russiñol Amat, juntament amb un centenar de representats dels sectors esmentats.
El Pla d’acció en l’àmbit del comerç, l’artesania i la moda pel 2022-2025 s’articula en 2 línies d’actuació, 24 objectius, 79 actuacions i 255 indicadors, i compta amb una dotació global de més de 150 milions d’euros.
La línia d’actuació 1: ordenació i normativa, a banda de la mesura legislativa anunciada pel conseller per regular la distribució en el comerç online, s’inclouen altres set objectius, entre els quals l’actualització de la llei de comerç i del decret llei d’equipaments comercials; la defensa de les competències de comerç de la Generalitat davant l’estat; l’estudi de la fiscalitat dels nous canals de venda online; la planificació i execució de polítiques relacionades amb equipaments comercials; l’ordenació i control de l’activitat comercial; i l’establiment d’un marc jurídic equitatiu.
La línia d’actuació 2: potenciació del teixit comercial de proximitat, de l’artesania i de la moda, compta amb 18 objectius entre els àmbits del comerç, l’artesania i moda. Concretament, en l’àmbit del comerç, els 8 objectius són implementar un pla de reactivació del consum de proximitat; acompanyar les empreses comercials en el procés de transformació digital; prestigiar el sector, atraure talent i redefinir el model formatiu; promoure la competitivitat de les empreses comercials i la professionalització del teixit associatiu; incrementar la competitivitat territorial; impulsar un programa de mercats municipals i un programa de mercats no sedentaris; i oferir suport i promoció a l’activitat firal.