El Gremi de Flequers de la Província de Barcelona comença l’any amb una renovada empenta a un dels àmbits més importants de la seva activitat: la comunicació. Així, incorpora a partir de 2023 profunds canvis en la revista Newspa i els seus perfils de xarxes socials, a més d’incorporar un nou newsletter unificat.
“Els principals objectius d’aquesta nova etapa són, principalment, donar la informació veraç, actual i d’interès, al moment gràcies al portal
online, les xarxes i els
newsletters. Ens havíem de renovar. Des de la pandèmia, ja vam fer un canvi incorporant newspa.cat a la nostra línia comunicativa. Ara volem anar més enllà. L’
objectiu també és ampliar la nostra base i posicionar-nos com a eix vertebrador entre flequers, proveïdors i administracions”, explica
Cata Gil, responsable de Comunicació del Gremi.
Renovació de Newspa
En primer lloc, el Gremi ha decidit renovar la revista
Newspa, després d’anys amb el mateix disseny i tipus de continguts. L’
objectiu és posicionar aquesta publicació com la revista de referència de la fleca, i alhora un mitjà de comunicació de divulgació de la cultura del pa per al consumidor final.
Newspa continuarà sent la revista del Gremi de Flequers de la Província de Barcelona, però ampliarà el seu ventall de continguts per donar cobertura a la fleca catalana.
Aquest canvi ve acompanyat amb una renovació del newspa.cat, el portal
online de notícies del Gremi, que passarà a
acollir continguts més d’actualitat i del sector en general. “Per exemple, amb la rebaixa de l’IVA aquest inici d’any, no podíem esperar a la publicació de la revista per parlar-ne. S’havia de comunicar el mateix dia amb els nostres canals comunicatius”, exemplifica Gil.
Quant a la revista física, es dedicarà a l’anàlisi reposada dels assumptes d’interès del sector. D’aquesta manera, aprofundirà en més temes generals i particulars de la fleca, articles de divulgació de la cultura del pa, tècnica del pa per professionals, entrevistes a professionals forners o personalitats relacionades amb la fleca. A més a més, la revista física passa de tenir 6 números a l’any i ser bimensual, a ser trimestral (4 a l’any). Tanmateix, passa d’una mitjana de 44 pàgines a unes 60. Quant a continguts, incorpora noves categories per tal de complir amb el seu objectiu: ser la revista de referència de la fleca catalana i divulgar la cultura del pa.
Noves categories:
– En profunditat: cada revista portarà dos o tres temes (equiparat al tema del mes anterior). Aquests temes poden ser sobre fets del Gremi, actualitat del sector, nutrició, sostenibilitat, etc.
– Entrevistes: incorporarem entrevistes professionals forners o personalitats relacionades amb la fleca
– Tècnica i divulgació del pa: Manel Cortés mantindrà la informació tècnica i les receptes
–
Newsgremi: informació del nostre Gremi
–
Newsfleca: informació i actualitat d’altres gremis, associacions territorials i estatals
–
Newsempresa: actualitat informativa dels proveïdors
– Actualitat legislativa: resum de les incorporacions
i/o modificacions legals
Xarxes i newsletter
D’altra banda, el Gremi ha recuperat els seus canals a les xarxes socials (
Facebook i
Instagram), tot plegat amb una nova imatge, actualitzada i immediata pels seus seguidors. Així, es crea contingut diari a través de posts,
reels i històries al
FB com a l’
IG de l’
Escola de Flequers Andreu Llargués, seguida per una àmplia comunitat
, i del Gremi, que gràcies als canvis aplicats ha crescut exponencialment. Tanmateix, les xarxes socials permeten el Gremi i l’Escola compartir vídeos a IG, FB i
Youtube que expliquen la seva activitat i la fan encara més atractiva.
Per acabar, el Gremi compta amb un nou format de
newsletter unificat. Tota la informació de
Newspa i del Gremi arriba ara als subscriptors en dos
newsletters mensuals. El propòsit és que els agremiats rebin la informació de manera immediata i actualitzada. És per això que tots els temes que requereixen una comunicació ràpida, s’envien a través de
newsletters i les xarxes socials per tal que
els agremiats estiguin al dia de l’activitat del Gremi en tot moment.
“La immediatesa i el factor visual caracteritzen la comunicació en l’actualitat. Això és del que ens estem apropiant. L’agremiat vol estar informat al moment que surt una nova legislació o hi ha canvis en l’actual. Mantenim oberts els canals de comunicació que teníem fins ara, però també ho complementem amb newspa.cat, les circulars digitals enviades al seu correu i el que més reclama, principalment, la joventut: les xarxes socials. Aquests són els nostres principals canals quan volem compartir qualsevol cosa amb el nostre públic. Fins ara era a través de circulars i havíem d’esperar a la següent revista per publicar-ho. Per tant, el que guanyem ara és l’actualitat quan toca i l’anàlisi posterior en la revista. Volem obrir-nos al sector, sense deixar de banda les nostres arrels: els agremiats”, analitza
Gil.