Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

Les prioritats d’inversió al sector alimentari espanyol, segons Manel Cortés

Malgrat l’encara escassa presència del repartiment a domicili a Espanya, la seva integració és prioritària per al 65% de les cadenes de restauració organitzada, segons un article del director tècnic de Newspa i expert en fleca, Manel Cortés, sobre les tendències del sector gastronòmic i l’adaptació de l’hostaleria i la restauració al fenomen del «take away«.

 

Sota el seu punt de vista, i segons les enquestes disponibles, el repartiment a domicili no és tan prioritari com les eines que serveixen per a fidelitzar el client (90%), pagar a través del mòbil (87%) o registrar les comandes (83%), sense comptar amb els sempre necessaris serveis de «back office» (solucions per a inventari, analítica de negoci, gestió de desaprofitaments, finances, matèries primeres, organització de torns o receptes).

El 50% dels consultats té previst invertir més en digitalització enguany. Si no ho fan és per falta de pressupost, temps o personal qualificat. Si hi ha molta rotació d’empleats en una cadena, la formació és tot un repte. Tampoc ajuden les dificultats per a mesurar la utilitat de les inversions, l’escassetat de solucions adequades, la velocitat dels avanços tecnològics o la resistència al canvi dins de les empreses, entre altres barreres.

Hem de buscar eines per a conèixer millor el client (64%), solucionar problemes (60%), predir tendències (54%) i establir un nou sistema de preus ajustables en funció de la demanda (24%), al més pur estil de les aerolínies o els vehicles amb llicència VTC (Uber, Cabify). Cap cadena ha incorporat aquesta estratègia més enllà dels típics descomptes, les promocions de «happy hour» o les ofertes 2×1 quan el trànsit en els restaurants és menor.

Noticies relacionades